یک دسته پرنده‌ی مهاجر از جنوب آمده بودند و در مجاورت حرم، روی دیوارهای زیارت نشسته بودند.

بالهای کوچکشان را که از رنج بیماری خسته بود، به شبکه‌های ضریح و پنجره‌ی فولاد می‌کشیدند تا سوغات امید و شفا ببرند. در این میان، بنیاد حرکت انسانی هم توفیق داشت تا برای دل‌ها و نگاه‌های معصومشان، دانه‌ی مهربانی بپاشد و خود، خرمن‌های عشق، درو کند.
وسط گرمای تابستان، که کمی از ماجرای حمایت تحصیلی، فارغ شده بودیم، افتخار میزبانی از کودکان مبتلا به سرطان موسسه‌ی «پنجمین فصل قشنگ» و خانواده‌هایشان از دیار عزیز خوزستان نصیب‌مان شد.
در چند روزی که این عزیزان با حمایت خیرین، به مشهد سفر کرده بودند، بنیاد حرکت انسانی هم با حمایت همیارانش، بچه‌ها و خانواده‌هایشان را که ٧٢ نفر از استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان، چهارمحال‌بختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و کیش آمده بودند، برای صرف غذا به رستوران دعوت کرد و با هدایایی از جمله پک تحصیلی، میزبان آنها بود.

در این سفر ۳۳ کودک اعم از دختر و پسر در گروه سنی ۴ تا ۱۸ سال حضور داشتند. این کودکان مبتلا به انواع مختلف سرطان‌ همچون سرطان خون، توده‌های استخوانی و مغزی و…بودند که حتما باید یک‌نفر از اعضای خانواده باآنها همراهی می‌کرد.
خانم رشیدی؛ مدیرعامل موسسه‌فرهنگی‌وهنری پنجمین فصل قشنگ درباره‌ی سفر بچه‌ها گفت که این هجدهمین بار است که با حمایت خیرین‌گم‌نام توانسته‌اند آرزوی بچه‌ها را برای سفر به مشهد و زیارت حرم امام‌هشتم علیه‌السلام برآورده کنند.
خانم رشیدی در مورد معرفی این موسسه اشاره کرد که: مؤسسه فرهنگی‌هنری پنجمین فصل قشنگ با همکاری گروه خیریه همیاران بی‌نام در اهواز چندسالی است که برای بازگرداندن کودکان مبتلا به سرطان به زندگی و برآورده کردن آرزوهای آنها می‌کوشد و تلاش می‌کند بر لبان این کودکان که بیشتر عمر خود را بر تخت‌های بیمارستان می‌گذرانند، لبخند بنشاند و طعم امید دوباره، آرزو داشتن و خوشحالی را به آنها بچشاند.

این عزیزان ٨ تا ١١ مرداد را در مشهد سپری کردند و بنیاد حرکت‌ انسانی در آخرین روز سفرشان با همراهی نیکوکاران، از جمله گروه کوهنوردی معلولین افق، مقدمات جشن‌تولد برای این فرزندان را در یک باغ سرسبز فراهم کرد تا پایان سفرشان به شادی و خوشی بگذرد.
بودن در کنار این عزیزان، باعث افتخار و دلگرمی ما بود، امیدواریم سلامت و شادی و شفا قرین لحظات‌شان باشد.

لینک خبر در خبرگزاری ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *