توجه موثر به تحصیل دانش‌آموزان، ابعاد مختلفی دارد که فراتر از حمایت مالی‌ست. از جمله عوامل تاثیرگذار بر روند آموزشی، شرایط خانواده است؛ میزان آگاهی والدین، شرایط روحی و جسمی اعضای خانواده و دیگر عوامل، معمولا بر تحصیل‌شان تاثیر مستقیم می‌گذارد. به همین منظور همزمان با روز ملی کودک، واحد اجتماعی و توانمندسازی بنیاد، به شکل محدود از خانواده‌ی دانش‌آموزان دعوت کرد تا در محیطی آرام و دلنشین به بررسی مسائل خانواده‌ها بپردازد. در این نشست، مادران دانش‌آموزان با همراهی 25 نفر از کودکان 6 تا 12 ساله که از خواهران و برادرانِ دانش‌آموزان بودند، شرکت کردند تا لحظات قشنگی برایشان رقم بخورد. همانطور که اشاره شد، دانش‌آموز از خانواده جدا نیست و برعکس، بسیار تحت تاثیر آن است. به همین منظور در این دورهمی تلاش و سعی برآن بود تا برای این عزیزان، شرایط خوبی فراهم شود.

برنامه شامل دو بخش بود؛ در بخش اول بچه‌ها در فرهنگسرای کودک و آینده با حضور مربی‌مان گروه دُردونه، بازی‌های گروهی و شاد و ریتمیک را تجربه کردند، نقاشی کردند، مسابقه دادند و لحظات شاد و قشنگی را تجربه کردند. فرهنگسرای کودک و آینده سالهاست که توسط شهرداری در پارک کوهسنگی، برای آموزش و تفریح کودکان، راه‌اندازی شده و بچه‌های بنیاد به شکل رایگان و مهمان از امکانات این فرهنگسرا بهره‌مند شدند.

در بخش دوم برنامه: جلسه گروه درمانی برای مادران عزیز با حضور دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی با موضوع بررسی اختلالات رفتاری و شیوه‌های درمان برگزار شد که بسیار مورد استقبال مادران قرار گرفت و فرصت مناسبی برای شنیدن مشکلات و درد‌دل‌هایشان شد.

در پایان برنامه همراه با پذیرایی، هدیه‌های تحصیلی به بچه‌ها تقدیم شد. نکته‌ی قابل توجه، حال خوب مهمانان بود، مخصوصا که مادران، اصرار به تکرار این برنامه‌ها داشتند که امید ماهم به تدوام و تاثیر آن است، چرا که آگاهی، ثروت بسیار ارزشمندی‌ست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *