روایتی از کمپین کی بهتر از شما و رویداد عیدانه بنیاد برای 400 دانش‌آموز مستعد کم‌برخوردار

در مزرعه‌‌ی زندگی شاید تنها محصولی که همیشه می‌شود برداشتش کرد؛ مهربانی باشد. این را زمانی باور کردیم که وسط زمستان، تصمیم گرفتیم کمپینی راه بیاندازیم و با مشارکت مردم برای 400 دانش‌آموز مستعد تحت حمایت بنیاد، عیدی آماده کنیم. اتفاقی که نمی‌دانستیم چطور پیش خواهد رفت؟! چرا که این موضوع برای اولین بار در بنیاد حرکت انسانی اتفاق می‌افتاد.

اوایل بهمن‌ماه 1401، با تصمیم هیئت مدیره‌ی بنیاد برای تقدیم عیدی به دانش‌آموزان تحت حمایت این موسسه، تیم اجرایی بنیاد که شامل همکاران بخش‌های مختلف از جمله؛ مارکتینگ، روابط‌عمومی، آموزش، حقوقی، مالی و تدارکات بود وارد عمل شد و بعد از جلسات متعدد تصمیم گرفته شد که کمپین«کی بهتر از شما؟» برگزار شود.
نام کمپین، سکه‌ای بود که دو رو داشت؛ یک روی آن به مردم می‌گفت که برای مشارکت در این اتفاق خوب کی بهتر از شما؟ و روی دیگر آن جواب مردم به دعوت بنیاد بود؛ که می‌گفتند برای حمایت شدن، کی‌ بهتر از دانش‌آموزان بنیاد؟
ابتدا صحبت از آماده‌سازی بسته‌های ارزاق شد، اما بعد از همفکری به این نتیجه رسیدیم که برای حفظ کرامت انسانی بچه‌ها و خانواده‌هایشان بهتر است این هدیه به شکل بن‌کارت باشد تا خودشان حق انتخاب داشته باشند.
قرار شد کمپین از 30 بهمن ماه تا 17 اسفند برگزار شود و در فضای مجازی و فضای محیطی، تبلیغات آن صورت گیرد. همچنین قرار شد از همراهی برندها و فعالین موفق حوزه‌های مختلف کسب‌وکار هم در جهت انجام مسئولیت اجتماعی‌شان کمک گرفته شود که با 52 برند و فعال اقتصادی گفتگو و مذاکره انجام شد و 6 برند آمادگی خود را برای همکاری اعلام داشتند.
همتاپی (پلتفرم آنلاین معاملات ارز دیجیتال)
کافه نون/
چرم درسا/
کیدزی(حساب دیجیتال کودک و نوجوان پاسارگاد)/
جاجیگا(پلتفرم رزرو اقامتگاه‌های بومی در سراسر ایران)

در فضای مجازی

با تلاش شبانه‌روزی، محتوای مناسب آماده شد؛ کلیپ معرفی کمپین، ۳ ویدئو اوریگامی ( با ۵۰ هزارتومان چیکار میتونی بکنی؟)، ویدپو گزارش مردمی در مورد کمک‌های مردمی، ۳ ویدئو همراهان بنیاد در بخش دعوت هنرمندان برای پیوستن مردم به پویش عیدانه(با همراهی هنرمندان مردمی؛ آقای رضا میرکریمی/ آقای کمال تبریزی/ خانم سمانه احسانی نیا)، تیزر نمایشگاه‌های عکس حرکت انسانی،گزارش تصویری رویداد نهایی پویش، تیزر رویداد عیدانه از جمله این محتواها بودند که بیش از ۳۰۰ هزار بار در شبکه‌های مجازی از قبیل اینستاگرام / واتساپ/تلگرام/ لینکدین و توئیتر بازدید و بازخورد مناسب داشته است.

تبلیغات محیطی

تبلیغات در ۱۳ تلویزیون شهری در نقاط مختلف شهر مشهد، طراحی، چاپ رایگان و توزیع۲۰ هزار تراکت در نقاط پربرخوردار شهر مشهد، اجرای نمایشگاه عکس حرکت انسانی در مجتمع‌های تجاری مشهد ( مجتمع تجاری خورشید/ مجتمع تجاری سلمان/ مجتمع تجاری پاژ/ مجتمع تجاری آرمیتاژ)، برگزاری نشست خبری با حضور خبرنگاران پایگاه‌های خبری مختلف از جمله ایسنا/ روزنامه مردم سالاری/ روزنامه همدلی/ خبرگزاری رضوی/خبرگزاری شبستان/ نخست نیوز/ پایگاه خبری مشهد رخداد/ پایگاه خبری توسعه و اقتصاد پایدار، و فعالیت‌های از این قبیل، اتفاق افتاد تا همه و همه، دعوتی باشد از مردم برای سهیم شدن در این حال خوب.

در دو هفته زمان برگزاری کمپین، همراهی ارزشمند مردم، بسیار دلگرم‌کننده بود؛ تقریبا نیمی از مبلغ پیش‌بینی شده برای عیدی بچه‌ها (400 میلیون تومان)، توسط مردم تأمین شد و نیم دیگر توسط خود بنیاد آماده شد و حالا نوبتی هم که بود نوبت اهدای بن‌کارت‌ها به دانش‌آموزان بود.

رویداد اهدای عیدی‌ها به عنوان اختتامیه کمپین کی بهتر از شما

رویداد عیدانه بنیاد حرکت انسانی

در ادامه‌ی هماهنگی‌های تیم‌اجرایی با نزدیک شدن به 17 اسفند، جشنی در سالن بزرگ برج سپید(سالن شهدای مدافع سلامت) تدارک داده شد تا از بچه‌ها و خانواده‌هایشان دعوت کنیم و در جمعی صمیمی، بن‌کارت‌های بچه‌ها اهدا شود. در این رویداد 340 نفر از دانش‌آموزان حضور یافتند.
بچه‌ها در ابتدای ورود به سالن، بن‌کارت‌هایشان را دریافت می‌کردند و روی صندلی‌ها می‌نشستند. مراسم بعد از مقدمات لازم آغاز شد و مجری برنامه( آقای حامد آرون) بعد از خوش‌آمد گویی به حضار از مدیر بازاریابی بنیاد( آقای حسام‌الدین مرادی) دعوت کرد تا به روی سن آمده و ضمن خوش‌آمدگویی، در مورد نحوه استفاده از بن‌کارت‌های عیدانه، توضیحات لازم را ارائه دهد.
سخنران بعدی، معاون آموزشی بنیاد( آقای جواد آرین‌منش) بود که در مورد فقر و نابرابری و فعالیت‌های خیرخواهانه و در انتها در مورد سیاست‌های بنیاد در سال آینده که توجه به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان تحت حمایت بنیاد بود و دعوت از خانواده‌ها برای تسهیل ارتباط مستمر دانش آموزان‌شان با بنیاد صحبت کرد و سپس سخنرانی دکتر احسان متین‌فر( روانشناس بالینی) را داشتیم که در مورد شجاعتِ زیستن و قوی بودن و دوست‌داشتن خود و عدم خود‌سرزنشی برای شاد زیستن در سال جدید، مطالبی ارائه داد.
جذاب‌ترین بخش مراسم برای بچه‌ها، اجرای موسیقی زنده توسط گروه کروک بود که صدای جیغ و دست و تشویق حضار نشان می‌داد که مورد توجه‌شان قرار گرفته است.
نوبتی هم که بود نوبت تقدیر از برندهای همراه در پروژه کمپین عیدانه بود؛ همتاپی (پلتفرم آنلاین معاملات ارز دیجیتال)/کافه نون/چرم درسا/ کیدزی(حساب دیجیتال کودک و نوجوان پاسارگاد)/ جاجیگا(پلتفرم رزرو اقامتگاه‌های بومی در سراسر ایران)/ و چاپخانه تابان عزیزانی بودند که در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار فعال بوده و در جهت مسئولیت اجتماعی‌شان با بنیاد همراه شده بودند. پذیرایی در پایان مراسم در یکی از تالارهای مجتمع صورت گرفت و برند مولتی‌کافه مثل همیشه با مهربانی در کنارمان بود.
بعد از پایان مراسم بچه‌ها تا نیمه‌ی فروردین‌ماه 1402 فرصت داشتند که به دو فروشگاه بزرگ سطح شهر که قبلا با آنها هماهنگ شده بود مراجعه کرده و پوشاک و مواد‌غذایی تهیه کنند.

نظرسنجی از دانش‌آموزان

در بستر پرس‌لاین، نظرسنجی از دانش‌آموزان صورت گرفت که بازخورد خوبی داشت؛ بیشتر آنها از برنامه و اهدای بن‌کارت‌ها راضی و خوشحال بودند. شایان ذکر است که برای برگزاری کمپین و رویداد عیدانه، تعداد ۲۴ نفر به صورت داوطلبانه در کنار بنیاد بودند که از این عزیزان و همه دوستانی که برای هرچه‌بهتر برگزار شدن این کمپین و رویداد همراه بنیاد بودند کمال تشکر و قدردانی را داریم. در این روزها، دانه‌های کوچک همدلی کاشتیم و محصول بزرگی از امید و مهربانی برداشت کردیم. معجزه‌ای که در سایه‌ی آگاهی، عمل و مشارکت همیشه امکان پذیر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *