بنیاد حرکت‌انسانی پیشگام در حمایت از دانش‌آموزان کم‌برخوردار

طرح پویش عیدانه آغاز شد

پویش عیدانه بنیاد حرکت انسانی با عنوان «کی بهتر از شما؟» با هدف تامین اقلام مورد نیاز عیدانه ۳۹۶ دانش‌آموز تحت‌پوشش این بنیاد آغاز شد.
مدیر بازاریابی بنیاد حرکت انسانی ظهر امروز دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: این بنیاد در یک سال گذشته تمرکز خود را بر روی حمایت از تحصیل کودکان کم‌برخوردار گذاشته است و با توجه به مشکلات اقتصادی در ماه‌های گذشته و بازخوردی که تیم مددکاری مجموعه داشتند تصمیم گرفته‌ شد پویش عیدانه‌ را به منظور کمک به این افراد برگزار کنیم.
حسام‌الدین مرادی اضافه کرد: در این طرح قرار است به دانش‌آموزان تحت پوشش، بن‌کارت اعطا شود تا بتوانند در فروشگاه‌های مشخص شده مواد غذایی و پوشاک مورد نیاز خود را تامین کنند.

 

حسام‌ الدین مرادی
مرادی مبلغ هر بن کارت را ۳ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای این طرح ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان نیاز است که ۲۵ درصد آن از سوی بنیاد تامین می‌شود و مابقی را از خیران و مردم عزیز می‌خواهیم.
او گفت: خیران برای شرکت در این پویش می‌توانند از طریق وبسایت بنیاد به نشانی harkatensani.org به صورت آنلاین اقدام کنند.

* پویش عیدانه سرآغاز مشارکت مستقیم کمک‌های مردم و خیران

مرادی با اشاره به اینکه تاکنون در بنیاد هزینه‌ها از سوی آقای شالچی مدیر بنیاد تامین شده است گفت: در خیریه‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه‌های جاری از کمک‌های مردمی است و ما تا قبل از پویش عیدانه اشاره‌ای به این موضوع نداشتیم اما می‌خواهیم پویش عیدانه سرآغاز مشارکت مستقیم کمک‌های مردم و خیرین باشد.

* یکی از اهداف بزرگ بنیاد کمک به ریشه‌کن کردن فقر مطلق است

 


مدیر بازاریابی بنیاد حرکت انسانی با اشاره به اینکه رسالت این خیریه ریشه‌کن کردن فقر مطلق است، گفت: این مجموعه از بدو تاسیس در مشهد فعالیت‌های مختلف از جمله تجهیز و تعمیر مدارس، تهیه بسته‌های معیشتی برای اقشار کم درآمد، تهیه لوازم التحریر کودکان کم بضاعت و در جریان کرونا بسته‌های معیشتی برای افراد کم درآمد و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های مختص کرونا داشته است.
او افزود: از دی ماه سال گذشته با همفکری اساتید جامعه‌شناسی و اقتصاد تصمیم گرفته شد در یک حوزه متمرکز شویم و به سمت حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان کم برخوردار رفتیم تا از خروج کسانی که به دلیل فقر از چرخه آموزش کنار می‌روند جلوگیری کنیم.

*پذیرش دانش‌آموز ۳ مرحله دارد

به گفته‌ی مدیر بازاریابی بنیاد حرکت انسانی نحوه شناسایی دانش‌آموزان از طریق آموزش و پرورش، مدیران و معلمان مدارس است و یکی از شرایط ما این است که دانش آموز از نظر تحصیلی مستعد باشد.


او افزود: روند جذب ۳ مرحله است، اول توسط تیم مددکاری که دارای تحصیلات جامعه‌شناسی و روانشناسی‌ هستند از دانش‌آموزان مصاحبه می‌شود، سپس مرحله بازدید از محل سکونت دانش‌آموز است و بعد با با خانواده یا قیم دانش‌آموز مصاحبه می‌شود.
مرادی ادامه داد: این روند پرونده‌سازی شده و با توجه به شرایط دانش‌آموز تصمیمی‌گیری می‌شود، تاکنون بالای ۱۵۰۰ نفر معرفی شده‌اند که ۳۹۶ جذب شدند.
او افزود: ۶۵ درصد از دانش‌آموزان دختر و ۳۵ درصد پسر در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال هستند که شرط معدل برای پسران ۱۵ و دختران ۱۷ است.

*آموزش مهارت‌های فردی و شغلی در کنار حمایت مالی

حسام‌الدین مرادی با بیان اینکه در دو بخش حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش صورت می‌گیرد گفت: در بخش حمایت مالی مبلغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و در حوزه آموزشی نیز علاوه بر آموزش رایگان، مهارت‌های فردی، زندگی و شغلی نیز آموزش داده می‌شود.
او افزود: سرکشی‌ از سوی گروه مددکاری ما صورت می‌گیرد و مدارک تحصیلی نیز بررسی می‌شود. بازخورد‌های خوبی گرفتیم، همچنین در مواردی از کودک همسری جلوگیری شده و شاهد رشد و روحی و روانی برخی دانش‌آموزان بودیم.

خبرنگار: زکیه سلیمی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *