دومین جشنواره سراسری عکس حرکت انسانی به کار خود پایان داد.

طی مراسمی در مشهد دومین جشنواره سراسری عکس حرکت انسانی به کار خود پایان داد. در این مراسم که یک‌شنبه در محل هتل پردیسان برگزار شد از برگزیدگان با اهدای نشان جشنواره و جایزه نقدی تجلیل شد.

در این مراسم ابتدا پیام تصویری جعفر شالچی بنیانگذار بنیاد حرکت انسانی پخش شد. شالچی در این فیلم گفت: بنیاد حرکت انسانی بنیادی مستقل و مردم‌نهاد است. ماموریت ما رسیدن به جهانی عادلانه و پایدار و عاری از فقر مطلق است. ماموریت ما تغییر ساختار توزیع ثروت در جهان به سمت جهانی برابرتر از طریق آگاهی، عمل و مشارکت است و ما فعالیت مان در ایران را بعد از صعود به اورست در سال ۲۰۱۷ شروع کردیم و هدف این است که نشان دهیم هیچ چیز غیرممکن نیست هر چند این راه دشوار و گاهی خطرناک، اما ممکن است.

در این مراسم همچنین جواد نوروزی مدیر عامل بنیاد نیکوکاری حرکت انسانی در دفتر ایران و دبیر جشنواره با بیان این که بنیاد حرکت انسانی محصول مبارک اندیشه‌ی پاک و آینده‌نگری است که نه به تحریک صرف، که بر مبنای شناسایی محققانه‌ای از انسان و جهان بارور شده است گفت: بنیاد نیکوکاری حرکت انسانی به درستی دریافته که بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری‌های بشری، مولود ناخجسته جهل و فقرند، جهل و فقری که خود از توزیع ناعادلانه ثروت زاده شده و چنان نیرو گرفته که اینک همچون هیولایی شوم راه نفس کشیدن بر میلیون‌ها گرسنه را بسته است و ما برآنیم تا با کار در سه حوزه‌ فعالیت‌هایی حول محور آگاهی‌بخشی و نشر پیشنهاد دریافت مالیات از یک درصد ثروت که منجر به کمپین نامه میلیونرهای مردمی و ثروتمندان در این مسیر گردیده است، طراحی تغییر در ساز و کار توزیع جهانی ثروت و کاهش اثار ناشی از نابرابری اقتصادی واجرای پروژه‌های حمایتی و کمک مستقیم جهت کاهش آثار ناشی از فقر مطلق کاری انجام بدهیم.

در این مراسم همچنین ابراهیم بهرامی دبیر هنری جشنواره از تفاوت اولین دوره و دومین دوره جشنواره عکس حرکت انسانی، چگونگی داوری‌ها،آرای مردمی در انتخاب عکسی از نگاه مردم و به کارگیری تیمی از عکاسان کودک سخن گفت و تصریح کرد: در این دوره بیش از ۳ هزار عکس در دو بخش عکاسی با دوربین و عکاسی با تلفن همراه به دست ما رسید که نشان از استقبال خوب از این جشنواره می باشد.

محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از دیگر سخنرانان حاضر در این مراسم بود که به اختصار درباره تاثیر کار خیرخواهانه و پیوند آن با هنر عکاسی سخن گفت. وی در بخش دیگری از گفته های خود درباره وضعیت به وجود آمده اقتصادی برای بخشی از مردم گفت: متاسفانه این وضعیت را امروز در جهان هم شاهد هستیم اما در ایران اسلامی که دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی است این را نمی‌توانیم بپذیریم و باید کاری بکنیم که خانواده‌ای نیازمند نباشد و یا بسیار معدود باشند.

باران نیک‌راه مجری و گوینده نیز دقایقی از چگونگی و اهمیت کارهای خیرخواهانه و چگونکی کمک به بچه های بی بضاعت گفت. سفیر کودکان کار و سندروم داون تصریح کرد خوشحالم که بنیاد در خیابانی واقع شده است که مطب پزشکان فراوانی در این بخش از مشهد است و می توان از این پتانسیل استفاده کرد تا برای برخی از معضلات کودکان کار و بی‌بضاعت کارهای ارزشمندی انجام داد.

رونمایی از کتاب جشنواره و هنرنمایی استاد حسن سمندری هنرمند مطرح موسیقی مقامی از باخرز تربت جام از دیگر بخش‌های اختتامیه دومین جشنواره سراسری عکس حرکت انسانی بود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره بدین شرح تقدیر گردید:

برگزیدگان بخش آزاد:

  • نفر اول: احمد بلباسی
  • نفر دوم: شایان حاجی نجف
  • نفر سوم: پژمان مولایی
  • عکاسان شایسته تقدیر در بخش آزاد: روح‌الله دهقانی، افشین آذریان

برگزیدگان بخش عکاسی با تلفن همراه:

  • نفر اول: محمدحسن اصلانی
  • نفر دوم: ایمان دیوان‌بیگی
  • نفر سوم: امیر عنایتی
  • عکاسان شایسته تقدیر در بخش تلفن همراه: محسن موسوی‌زاده، نصیبه ضرغامی

برگزیدگان بخش جایزه ویژه «از نگاه کودک»:

  • نفر اول: مونا ادیب
  • نفر دوم: شهرام سلیمی‌نژاد
  • شایسته تقدیر «از نگاه کودک»: اسحاق آقایی

جایزه ویژه بهترین عکس نمایشگاه «از نگاه مردم»: عباس رحمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *