آگاهی بخشی و رسانه

در روزگار ما، «آگاهی» ثروت است و ابزاری مهم برای مقابله با فقر فرهنگی و اقتصادی. رسیدن به جهانی مبتنی بر عدالت پایدار و عاری از فقر مطلق، هدف و آرمان ماست که اگر چه دور، اما با مشارکت جمعی دست‌یافتنی‌‌ست. به‌همین‌منظور ماموریت و مسیر ما در این راه؛ تلاش برای تغییرات اساسی در سازوکار توزیع ثروت‌ها، به نفع قشر کم‌برخوردار و همچنین رشد فرهنگی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه است که در سایه‌ی«آگاهی،عمل و مشارکت» با تکیه بر ارزش‌های انسانی همچون؛ عشق، نوع‌دوستی، مهربانی، برابری و عدالتخواهی، تحقق خواهد یافت.

بر این باوریم که «آگاهی» موضوعی به‌روز و در حال تغییر است و از طرفی در انحصار هیچ عقیده و مسلکی نیست و همواره نیاز به بررسی و تعامل بر افراد صاحب‌نظر و کارشناس در حوزه‌های مختلف انسانی و اجتماعی دارد. تیم آگاهی‌بخشی و رسانه همواره تلاش کرده که در این مسیر، و در تولید محتوای رسانه‌ای و برگزاری رویداد‌ها و نشست‌های تخصصی، همراهی ارزشمند کارشناسان و صاحب‌نظران را داشته باشد.

این واحد در گذشته در کنار فعالیت‌های روزمره و ثابت، دو جشنواره‌ی سراسری عکس با محوریت اتفاقات انسانی، در سطح ملی و همچنین جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره پخت غذا برای زنان سرپرست خانوار برگزار کرده اما در حال‌حاضر؛ بخشی از فعالیت متمرکز و جدی این واحد، در جهت آگاهی به مردم؛ تولید محتوا برای صفحه‌های مختلف بنیاد در فضاهای مجازی و سایت است که شامل ساخت کلیپ تصویری، فیلم کوتاه، موشن، انیمیشن، مصاحبه و گزارش، ارائه مقالات تخصصی در سایت و برگزاری رویدادها و نشست‌های مرتبط می‌باشد.

اما بخش مهم دیگری از فعالیت‌ها برگزاری رویداد‌های انتقال تجربه و نشست‌های تخصصی و تعامل با کارشناسان و صاحب‌نظران برای رسیدن به ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی در حوزه‌ی فقر فرهنگی و اقتصادی‌ست. تا کنون سه رویداد بزرگ انتقال تجربه برگزار شده و نشست‌های تخصصی هم به‌صورت ماهانه در حال برگزاری می‌باشد که بازخوردهای مثبتی از این برنامه‌ها گرفته‌ایم.

در ادامه دعوتید به مطالعه روایت‌ها و ملاحظه‌ی فیلم‌های این برنامه‌ها که امیدواریم حال خوب جمعی آن لحظات را به شما هم منتقل کند و قدمی باشد در جهت آگاهی بخشی. تیم آگاهی‌بخشی و رسانه آماده‌ی دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادهای ارزشمند شما عزیزان است و از هر طرحی که در این مسیر، رشد و بالندگی به بار بیاورد، استقبال می‌کند.